Εργαλεία προσβασιμότητας

ΛΥΚΕΙΟ Α΄ ΕΘΝΑΡΧΗ ΜΑΚΑΡΙΟΥ Γ΄

Επιλέξτε τη γλώσσα σας

ΜΑΘΗΤΙΚΗ  ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΩΣΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Ο / Η  μαθητής / μαθήτρια έχει τη μαθητική ιδιότητα από την αρχή μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, περιλαμβανομένων και των διακοπών, ανεξάρτητα από την ημερομηνία εγγραφής του.

Η μαθητική ιδιότητα χαρακτηρίζει το μαθητή τόσο μέσα στο Σχολείο όσο και έξω απ΄ αυτό.  
Ο / Η μαθητής / μαθήτρια που σέβεται και τιμά τον εαυτό του, φροντίζει να αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ευκαιρία που του παρέχει η μαθητική του ιδιότητα για να μορφωθεί, να καλλιεργηθεί και να ολοκληρωθεί. Φροντίζει να κάνει τον εαυτό του πρότυπο και παράδειγμα καλής συμπεριφοράς.  Επιθυμεί και επιδιώκει την πνευματική και ψυχική ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του. 
Έτσι,  χωρίς να χρειάζεται να του το επιβάλλουν, θέτει ο ίδιος στον εαυτό του καθήκοντα και υποχρεώσεις, αρχές και κανόνες, που θα αποτελέσουν τις βάσεις και τις προϋποθέσεις της επιτυχίας του.  Μερικοί από αυτούς τους κανόνες είναι οι πιο κάτω:
• Δεν απουσιάζει από τα μαθήματα, εκτός αν υπάρχει σοβαρός λόγος.
• Παρακολουθεί με προσήλωση την παράδοση του μαθήματος και αν χρειάζεται κρατά σημειώσεις.
• Έρχεται πάντοτε προετοιμασμένος στα μαθήματα της ημέρας και έχει έτοιμες τις εργασίες που του ανατέθηκαν για το σπίτι.
• Συμμετέχει στο δημοκρατικό διάλογο και τη συζήτηση στην τάξη.
• Φέρνει ανελλιπώς τα βιβλία, τα τετράδιά του και άλλα απαραίτητα βοηθήματα.
• Συμβάλλει στην εποικοδομητική διεξαγωγή του μαθήματος.
• Γνωρίζει ότι η πειθαρχία ανεβάζει το επίπεδο του μαθήματος, ενώ αντίθετα οι αταξίες το υποβιβάζουν.
• Μετέχει πρόθυμα στις επιτροπές της τάξης και αναλαμβάνει ευθύνες.
• Εκτελεί με συνέπεια και υπευθυνότητα ό,τι αναλάβει.
• Είναι πάντοτε συνεπής και μετρημένος.
• Διατηρεί τα τετράδια και τα βιβλία του καθαρά και εμφανίσιμα, για να μπορεί να μελετά ευχάριστα.
• Φροντίζει να συμβάλλει στη βελτίωση του κλίματος στην τάξη.
• Ενημερώνει τη Διεύθυνση και τους Υπεύθυνους Καθηγητές για διάφορα προβλήματα.
• Ζητά τη βοήθεια της Υπηρεσίας Καθοδήγησης, όταν αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, αναγνωρίζοντας ότι ο υπεύθυνος της καθοδήγησης είναι φίλος τον οποίο μπορεί να εμπιστεύεται.
• Γνωρίζει ότι ο διάλογος είναι η καλύτερη μέθοδος για την επίλυση προβλημάτων.
• Σέβεται και φροντίζει τον κήπο του Σχολείου και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζει.  Ρίχνει τα άχρηστα στους ειδικούς καλάθους 
• Σέβεται τη Γραμματεία του Σχολείου και διευκολύνει το έργο της.
• Σέβεται τις καθαρίστριες και εκτιμά τον κόπο τους.
• Σέβεται το προσωπικό του κυλικείου. 
• Έχει άψογη συμπεριφορά απέναντι σε όλους τους επισκέπτες του Σχολείου.
• Ποτέ δεν προσκαλεί εξωσχολικούς στο Σχολείο και δε συναναστρέφεται με αυτούς, όταν έρχονται απρόσκλητοι.
• Στις εκδρομές συμπεριφέρεται πολιτισμένα και αποφεύγει οτιδήποτε προσβάλλει τον ίδιο και το καλό όνομα του Σχολείου.
• Αντιμετωπίζει την επιβεβλημένη τιμωρία ως πράξη διορθωτική της συμπεριφοράς του και γνωρίζει ότι η διεύθυνση και οι καθηγητές του αισθάνονται άσχημα, όταν αναγκάζονται να τιμωρούν.

Όλοι αυτοί οι κανόνες και οι αρχές σωστής συμπεριφοράς έχουν ως μοναδικό στόχο να βοηθήσουν στη σωστή διαμόρφωση της προσωπικότητας του μαθητή, ώστε να γίνει άνθρωπος χρήσιμος,  δημιουργικός και ενεργός πολίτης.